SPONSORZY PIKNIKU INTEGRACYJNEGO 2024 - DZIĘKUJEMY

1. Fasthol Marcin Mirosław. 2. Nemo Świat Rozrywki w Dąbrowie Górniczej. 3. Decathlon. 4. Active Fun Kids Bawilandia DG. 5. Mali Bohaterowie 11- o Listopada 1 Dąbrowa Górnicza. 6. Rybak Anna z Warężyna. 7. Sport poziom 450 z Sosnowca. 8. Kino Helios DG. 9. Klub sportowy TKKF 10 z Będzina. 10. Foto-Kocot Siewierz. 11. Dar-Decor Wojkowice Kościelne. 12. Akademia Piękna Izabela Zięba Wojkowice Kościelne. 13. Emotion Kamila Biały Siewierz salon fryzjerski. 14. Aleksandra Michalska- Korzec. 15. Klaudia Tomczyk z Przeczyc. 16. Nędzyński Adrian spawalnictwo. 17. Skład budowlany Robotnik Przeczyce. 18. Gospodarstwo pstrągowe Joanna i Jacek Kaleta w Wojkowicach Kościelnych. 19. Przedsiębiorstwo Górnicze Produkcyjno-Usługowe i Handlowe Sakop z Bytomia. 20. „Chata u Jana” ul. Ratanice 21, Dabrowa Górnicza. 21. DSE CAR Dominika Sorek. 22. Bartosz Koba. 23. Firma Marelli Aftermarket Poland Katowice. 24. Salon Fryzjerski „EFFECT” Pani Sylwia Bubel. 25. Holistic Therapy Jessica. 26. Przystań Siewierz Jeziorna. 27. Firma Pabud z Wojkowic Kościelnych. 28. Burgery bez ściemy Wojkowice Kościelne. 29. ITS Kubica. 30. Robert Soboń. 31. Justyna Błach. 32. Alpaki z Jury. 33. Jachymczyk Anna. 34. SIERA SPORT - Sierka Robert Siewierz. 35. Młyn Wodny w Okradzionowie Dąbrowa Górnicza. 36. Pani Mariola Chmiest Magia Kwiatów Dąbrowa Górnicza. 37. Elektronarzędzia Państwo Kakitek z Wojkowic Kościelnych. 38. Firma „ECODRUK” Paweł Pudo Wojkowice Kościelne. 39. OSP Wojkowice Kościelne. 40. Firma Okna Młynarski Wojkowice Kościelne. 41. WAHL HOME PRODUCTS. 42. Pro-Wellness Wojkowice Kościelne. 43. Studio Figura Katarzyna Cieślik, ul. Małachowskiego 38, Będzin. 44. Geisha Studio Stylizacji i Urody, ul. Małachowskiego, 39, Będzin. 45. Bar „Pod Kołem” Małgorzata Pycia. 46. Firma Handlowa Henryk Milewski - Siewierz. 47. Zakład Piekarniczo-Cukierniczy Robert Rybak Kłomnice ul. Częstochowska 110 a. 48. Masarnia Borowe J.B Pluta Węglowice ul. Długa 114. 49. Firma Handlowo- Usługowa „ Gloster” sp. z.o.o Zawiercieul. Grunwaldzka 14. 50. Avon Justyna Dydak. 51. Szykszydło Magdalena Widawska. 52. Pan Krystian Kozłowski z Wojkowic Kościelnych. 53. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej PRIMUS Brudzowice. 54. MANUFAKTURA KEBAB Wojkowice Kościelne. 55. Tadeusz Nikratowicz Wojkowice Kościelne. 56. DG-NET S.A. 57. Laser Style Katarzyna Sitek z Wojkowic Kościelnych. 58. Pan Jan Mucha Radny Powiatu Będzińskiego. 59. Restauracja Monami. 60. Monika Dydak Piwonia. 61. Paweł Będkowski Podwarpie. 62. Szot-Kozłowska Sylwia Transport i Spedycja Międzynarodowa Dragon, ul. Ujejska 125e, 42-520 Dąbrowa Górnicza. 63. BUDOMEX CENTRUM Ogrodzeń Tomasz Kasperek. 64. Szkoła Językowa Ekspert Ewa Wylężek Wojkowice Kościelne. 65. Polski Związek Emerytów i Rencistów Wojkowice Kościelne. 66. OSP Tuliszów. 67. Patrycja DB-Fotografia. Oraz Wszystkim darczyńcom indywidualnym Serdecznie Dziękujemy

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

 

Plan lekcji

Office 365 - Porady

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

28 marca 2014r. uczennice naszej szkoły: Aleksandra Kwiatkowska, Aleksandra Szkoda i Roksana Sornat wraz z nauczycielem p. Urszulą Warmuz skorzystały z zaproszenia Zespołu Szkół w Porębie, by wziąć udział w debacie „Wykorzystanie środków unijnych w edukacji szkolnej”.

Gościem specjalnym debaty był Poseł do Parlamentu Europejskiego, Premier Rządu RP w latach 1997-2001 prof. Jerzy Buzek. Pan prof. ujął wszystkich swoją niezwykłą osobowością, skromnością i humorem. Chętnie odpowiadał na zadawane pytania, żartował, rozmawiał z młodzieżą. Na koniec wspomniał o motto Unii Europejskiej - „Zjednoczona w różnorodności” w kontekście obecnej polityki europejskiej i Ukrainy.

Nasz kolega – absolwent Kamil Kajdas, miał okazję poznać prof. Jerzego Buzka. W roku 2010 wziął udział w konkursie historycznym na prezentację komputerową „Nasze Dziedzictwo” i wygrał I miejsce, a nagrodą była wycieczka do Brukseli ufundowana przez Biuro Poselskie Profesora Jerzego Buzka. Dla zainteresowanych odsyłamy do http://www.zspwk.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=295:qnasze-dziedzictwoq&catid=69:wydarzenia-2009-2010.

W debacie wzięła udział również Pani Poseł na Sejm RP Krystyna Szumilas, która omówiła założenia nowego programu europejskiego „Erasmus+” - „Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk”. Przedstawiła propozycje dla młodzieży na lata 2014-2020.

Na debatę uczennice zebrały i przygotowały materiały na temat wykorzystywania środków unijnych w naszej szkole oraz pytania do prof. Jerzego Buzka.


Projekty edukacyjne współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego pełnią w naszej szkole bardzo ważną rolę i funkcję w podnoszeniu efektów kształcenia. Dzięki temu szkoła wzbogaciła się w pomoce dydaktyczne, uczniowie zyskali dodatkowe godziny, a nauczyciele możliwość nieodpłatnego udziału w dokształcaniu i doskonaleniu zawodowym.

Jesteśmy Zespołem, w skład zespołu wchodzi: Przedszkole, Szkoła Podstawowa i Gimnazjum. Na każdym etapie edukacyjnym realizowane są i wykorzystywane środki unijne.

PRZEDSZKOLE

  • Wsparcie istniejących przedszkoli na terenach wiejskich gminy Siewierz” - głównym celem tego projektu było zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej oraz zwiększenie uczestnictwa dzieci w wychowaniu przedszkolnym. Nastąpiło wydłużenie godzin pracy przedszkola do 17.00 oraz zatrudnienie dodatkowego personelu. Celem projektu było także podniesienie świadomości rodziców dzieci w wieku przedszkolnym o znaczeniu wczesnej edukacji dla dalszego rozwoju dziecka i uzmysłowieniu jak istotne jest podjęcie decyzji o skierowaniu do przedszkola oraz stworzenie możliwości właściwego rozwoju dzieci poprzez utworzenie grup zgodnych z wiekiem uczestniczących w niej dzieci. Korzyści z projektu to wydłużenie czasu pracy w przedszkolu, dodatkowe zajęcia: logopedia, język angielski, rytmika.
  • Klucz do upowszechniania edukacji przedszkolnej w Siewierzu” - dzięki temu projektowi powstała nowa grupa dla najmłodszych wychowanków w Przedszkolu, którzy zostali wyposażeni w „Zabawy fundamentalne”, uczestniczyli w zajęciach rozwijających kompetencje kluczowe. Ponadto rodzice zostali objęci szkoleniem z zakresu treningu wychowawczego i pracy z dziećmi. Przez cały czas trwania projektu wychowanków wspomagał ich logopeda oraz oligofrenopedagog.

SZKOŁA PODSTAWOWA

  • Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” - istotą tego projektu było wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Praca z dziećmi była prowadzona podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych. Integralną częścią działań nauczyciela było nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków. Uświadomienie rodzicom doniosłości podjętych działań zwiększających sukces edukacyjny i życiowy dziecka pozwala na kompleksową współpracę w obrębie trójpodmiotowości: uczeń, nauczyciel, dom rodzinny, a tym samym zapewnia skuteczną realizację działań i osiągnięcie celów. Dzięki temu projektowi nasza szkoła została wyposażona w liczne pomoce dydaktyczne wspomagające dzieci w rozwoju.
  • Radosna Szkoła” - dzięki temu projektowi do nowej świetlicy szkolnej zakupiono siedziska, maty, chusty animacyjne, klocki, zestawy figur geometrycznych, piłki i materace oraz układanki, zestawy gier i instrumenty muzyczne. Dzięki nowemu wyposażeniu uczniowie mają czas na dowolną zabawę zgodnie ze swoimi upodobaniami i zainteresowaniami. Utworzone kąciki zabaw angażują emocjonalnie dzieci, kształtują umiejętności motoryczne, spostrzegawczość, sprawność i zdolności manualne, precyzję i celowość ruchu oraz wyobraźnię przestrzenną. Uczą współżycia i współdziałania w grupie, pobudzają fantazję, relaksują oraz wzbogacają ekspresję twórczą najmłodszych.
  • Comenius – dzięki temu projektowi została nawiązana współpraca ze szkołami w Hiszpanii, Francji, Włoch i Turcji napisaliśmy wspólnie projekt, który nosi tytuł: „Poznając siebie nawzajem, poznajemy Europę”. Celem tego działania było poznanie naszych miejscowości i krajów, aby zaznajomić się z Europą. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest analiza niektórych aspektów kulturowego i przyrodniczego dziedzictwa Europy. Poprzez ten projekt uczniowie zdobyli lepszą wiedzę i starają się zrozumieć zróżnicowanie europejskich populacji, aby rozwinąć w sobie tolerancyjny stosunek oraz szacunek dla różnorodności.


Oprócz naszych działań w ramach projektu Comenius od kilku lat współpracujemy ze szkołą na Węgrzech. W ramach tej współpracy organizowana jest od kilku lat polsko-węgierska wymiana młodzieży. Uczniowie wyjeżdżają na Węgry, by poznawać kulturę i zwyczaje panujące w tym kraju, równocześnie ucząc się języków obcych. Mieszkając u rodzin węgierskich komunikują się bowiem po angielsku i niemiecku. Następnie dzieci z Wojkowic Kościelnych goszczą u siebie dzieci węgierskie, które z kolei mają możliwość poznać tradycje polskie. Taka wymiana przynosi wiele korzyści zarówno dla naszej szkoły jak i szkoły na Węgrzech. Zawiązują się nowe przyjaźnie i znajomości.

GIMNAZJUM

  • Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie. Ogólnopolski program rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów. Celem projektu jest zachęcenie uczniów gimnazjów do rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie nauk ścisłych oraz kształtowanie wśród nich postaw przedsiębiorczych. W ramach projektu organizowane były następujące działania: przygotowanie autorskich programów rozwijania zainteresowań uczniów szkół gimnazjalnych w zakresie nauk ścisłych i przedsiębiorczości, przygotowanie materiałów szkoleniowych dla gimnazjalistów z zakresu nauk ścisłych oraz przedsiębiorczości, w tym także materiałów do nauczania na odległość, realizacja zajęć w oparciu o przygotowane programy i materiały na terenie 73 gimnazjów z obszaru całego kraju, organizacja konkursów naukowych dla uczniów biorących udział w projekcie z atrakcyjnymi nagrodami, organizacja wycieczek oraz obozów naukowych dla uczestników projektu po zakończeniu każdego roku szkolnego, organizacja atrakcyjnych wykładów pokazowych przy współpracy z Politechniką Poznańską. W ramach projektu uczniowie naszej szkoły uczęszczają na 4 godziny dodatkowych zajęć prowadzonych przez koordynatora projektu.
  • e-Akademia Przyszłości” projekt ten był realizowany przez Wydawnictwo  Szkolne i Pedagogiczne S.A. i współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. „e-Akademia Przyszłości” miała na celu kształtowanie u uczniów kompetencji kluczowych, które pomogą im w rozwoju zdolności i osobowości oraz pozwolą na jak najlepsze funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie. W Projekcie uczniom zaproponowane zostało kształtowanie kompetencji kluczowych w ramach wybranych przedmiotów nauczania z wykorzystaniem 168 jednostek e-learningowych. Każda z tych jednostek była atrakcyjnym, multimedialnym programem zawierającym treści nauczania oraz ćwiczenia kształtujące wybrane umiejętności i sprawdziany. Dla wyróżniających się uczniów Wirtualnej Szkoły, po pierwszym i drugim roku realizacji Projektu, zostały zorganizowane pięciodniowe obozy naukowe w ośrodkach akademickich.  Natomiast jeden z nauczycieli naszej szkoły (p. Urszula Warmuz) została nagrodzona i wyróżniona w konkursie na scenariusz lekcji metodą WebQuest.
  • INTERBLOK” miał na celu zwiększenie zainteresowania uczniów szkół gimnazjalnych kontynuacją nauki na kierunkach techniczno-przyrodniczych poprzez stworzenie programu interdyscyplinarnego nauczania blokowego ukierunkowanego na rozwój umiejętności praktycznych i twórczego myślenia. Nasza szkoła otrzymała certyfikat, a następnie nauczyciel p. Sylwia Wolańska przeprowadziła warsztaty dla dyrektorów i nauczycieli innych szkół na temat projektu „INTERBLOK”.
  • Koszykówka po angielsku dała możliwość rozwijania swoich sprawności fizycznych oraz umiejętności językowych. Celem głównym projektu było zwiększenie poziomu aktywizacji i integracji społecznej przyczyniającej się do realizacji strategii rozwoju kapitału ludzkiego na terenach wiejskich gminy Siewierz. Dzięki temu projektowi upowszechniano wśród społeczności wiejskiej aktywny tryb życia oraz promowano wartości takie jak: postępowanie fair play, praca grupowa, samodyscyplina. Realizacja projektu przyczyniła się do stworzenia atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu dla młodzieży, wyrównanie jej szans rozwojowych, ograniczenie zachowań o charakterze patologicznym oraz budowanie tożsamości społeczności lokalnej oraz dumy z bycia mieszkańcem danej miejscowości. Zaangażowani uczniowie uczestniczyli w zajęciach sportowych w wymiarze 4 godzin tygodniowo oraz zajęciach z języka angielskiego- 2 godziny tygodniowo. Dodatkowo otrzymali profesjonalny strój oraz koszykarski słowniczek angielsko-polski.
  • Uczniowie Gimnazjum od kilku lat biorą udział w projekcie „Młodzi głosują”.


Dzięki inicjatywie i wsparciu Urzędu Miasta i Gminy w Siewierzu nasza szkoła uczestniczy w wielu przedsięwzięciach. Na terenie naszej placówki działa Centrum Kształcenia na odległość w ramach projektu „Centra kształcenia na odległość na wsiach” i jest dofinansowywany z funduszy Unii Europejskiej. Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępu do edukacji oraz zmniejszenie dysproporcji pomiędzy wsią, a miastem. Projekt adresowany jest w szczególności do osób z utrudnionym dostępem do edukacji, które pragną usystematyzować swoją podstawową wiedzę, podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, zdobyć nowe umiejętności, zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. W ramach projektu Centrum Kształcenia Na Odległość, uczestnicy mogą skorzystać z bezpłatnej oferty szkoleń dostępnych poprzez platformę e-learningową, a każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenie kursu.


NAUCZYCIELE

  • Szkolenia  realizowane w ramach projektu E-Belfer Junior dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego oraz E-Belfer – zastosowanie e-learningu w nauczaniu i samokształceniu nauczycieli w naszej szkole. Efektem tego szkolenia jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań programowych i metodycznych umożliwiających uczniom wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem jej nowoczesnych środków w procesie uczenia się  (platforma e-learningu).
  • Szkolenie „Nauczyciel Badacz” - o wykorzystaniu ewaluacji wewnętrznej do doskonalenia pracy z uczniem i rozwoju szkoły.


Reasumując w naszej szkole realizowane są projekty unijne, z których korzysta cała społeczność szkolna.

Aleksandra Kwiatkowska, Aleksandra Szkoda, Roksana Sornat

Redakcja „WOJKO”

{morfeo 205}