SPONSORZY PIKNIKU INTEGRACYJNEGO 2024 - DZIĘKUJEMY

1. Fasthol Marcin Mirosław. 2. Nemo Świat Rozrywki w Dąbrowie Górniczej. 3. Decathlon. 4. Active Fun Kids Bawilandia DG. 5. Mali Bohaterowie 11- o Listopada 1 Dąbrowa Górnicza. 6. Rybak Anna z Warężyna. 7. Sport poziom 450 z Sosnowca. 8. Kino Helios DG. 9. Klub sportowy TKKF 10 z Będzina. 10. Foto-Kocot Siewierz. 11. Dar-Decor Wojkowice Kościelne. 12. Akademia Piękna Izabela Zięba Wojkowice Kościelne. 13. Emotion Kamila Biały Siewierz salon fryzjerski. 14. Aleksandra Michalska- Korzec. 15. Klaudia Tomczyk z Przeczyc. 16. Nędzyński Adrian spawalnictwo. 17. Skład budowlany Robotnik Przeczyce. 18. Gospodarstwo pstrągowe Joanna i Jacek Kaleta w Wojkowicach Kościelnych. 19. Przedsiębiorstwo Górnicze Produkcyjno-Usługowe i Handlowe Sakop z Bytomia. 20. „Chata u Jana” ul. Ratanice 21, Dabrowa Górnicza. 21. DSE CAR Dominika Sorek. 22. Bartosz Koba. 23. Firma Marelli Aftermarket Poland Katowice. 24. Salon Fryzjerski „EFFECT” Pani Sylwia Bubel. 25. Holistic Therapy Jessica. 26. Przystań Siewierz Jeziorna. 27. Firma Pabud z Wojkowic Kościelnych. 28. Burgery bez ściemy Wojkowice Kościelne. 29. ITS Kubica. 30. Robert Soboń. 31. Justyna Błach. 32. Alpaki z Jury. 33. Jachymczyk Anna. 34. SIERA SPORT - Sierka Robert Siewierz. 35. Młyn Wodny w Okradzionowie Dąbrowa Górnicza. 36. Pani Mariola Chmiest Magia Kwiatów Dąbrowa Górnicza. 37. Elektronarzędzia Państwo Kakitek z Wojkowic Kościelnych. 38. Firma „ECODRUK” Paweł Pudo Wojkowice Kościelne. 39. OSP Wojkowice Kościelne. 40. Firma Okna Młynarski Wojkowice Kościelne. 41. WAHL HOME PRODUCTS. 42. Pro-Wellness Wojkowice Kościelne. 43. Studio Figura Katarzyna Cieślik, ul. Małachowskiego 38, Będzin. 44. Geisha Studio Stylizacji i Urody, ul. Małachowskiego, 39, Będzin. 45. Bar „Pod Kołem” Małgorzata Pycia. 46. Firma Handlowa Henryk Milewski - Siewierz. 47. Zakład Piekarniczo-Cukierniczy Robert Rybak Kłomnice ul. Częstochowska 110 a. 48. Masarnia Borowe J.B Pluta Węglowice ul. Długa 114. 49. Firma Handlowo- Usługowa „ Gloster” sp. z.o.o Zawiercieul. Grunwaldzka 14. 50. Avon Justyna Dydak. 51. Szykszydło Magdalena Widawska. 52. Pan Krystian Kozłowski z Wojkowic Kościelnych. 53. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej PRIMUS Brudzowice. 54. MANUFAKTURA KEBAB Wojkowice Kościelne. 55. Tadeusz Nikratowicz Wojkowice Kościelne. 56. DG-NET S.A. 57. Laser Style Katarzyna Sitek z Wojkowic Kościelnych. 58. Pan Jan Mucha Radny Powiatu Będzińskiego. 59. Restauracja Monami. 60. Monika Dydak Piwonia. 61. Paweł Będkowski Podwarpie. 62. Szot-Kozłowska Sylwia Transport i Spedycja Międzynarodowa Dragon, ul. Ujejska 125e, 42-520 Dąbrowa Górnicza. 63. BUDOMEX CENTRUM Ogrodzeń Tomasz Kasperek. 64. Szkoła Językowa Ekspert Ewa Wylężek Wojkowice Kościelne. 65. Polski Związek Emerytów i Rencistów Wojkowice Kościelne. 66. OSP Tuliszów. 67. Patrycja DB-Fotografia. Oraz Wszystkim darczyńcom indywidualnym Serdecznie Dziękujemy

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

 

Plan lekcji

Office 365 - Porady

Rada Rodziców

Dziennik elektroniczny

Biblioteka

RODO

Odwiedź nasz kanał na YouTube - ZSPWK PLAY

Raport z innowacji pedagogicznej „Akademia Ekologiczna” realizowanej w roku szkolnym 2009/2010 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wojkowicach Kościelnych.

Innowacja realizowana była od września 2009 r. do czerwca 2010r. w ramach opracowanych założeń i harmonogramów w ramach zajęć pozalekcyjnych. Główne założenia oraz zaplanowane formy działań zostały zrealizowane. Poniższe zaplanowane cele innowacji zostały zrealizowane: 
• integrowanie uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu i Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Wojkowicach Kościelnych,
• podnoszenie umiejętności interpersonalnych uczniów,
• uwrażliwienie uczniów na piękno przyrody, ale również na jej potrzeby,
• kształtowanie postawy szacunku wobec przyrody,
• kształtowanie poczucia odpowiedzialności uczniów za stan środowiska przyrodniczego,
• kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska naturalnego,
• kształtowanie nawyków proekologicznych w życiu codziennym,
• poznanie i zrozumienie przez uczniów współzależności elementów przyrody ożywionej i nieożywionej,
• dostrzeganie przez uczniów współczesnych zagrożeń przyrody i sposobów przeciwdziałania im,
• wdrażanie uczniów do poznawania przyrody poprzez bezpośrednie obserwacje oraz prowadzenie prostych badań laboratoryjnych, • wdrażanie uczniów do redagowania sprawozdań i artykułów,
• rozwijanie zainteresowań uczniów,
• zwiększenie atrakcyjności organizacji i metod nauczania.

Ewaluacja. Ewaluacja prowadzona była w formie ankietowania uczniów oraz rodziców i dotyczyła następujących obszarów:
• zgodność programu innowacyjnego z jego założeniami,
• atrakcyjność programu dla uczniów,
• osiągnięcie spodziewanych efektów,
• skuteczność stosowanych metod i form pracy.

1. Izba Leśna przy Nadleśnictwie Siewierz (wrzesień)
• Rajd pieszy przez tereny zielone do Nadleśnictwa Siewierz,
• Zajęcia warsztatowe w Izbie Leśnej,
• Zajęcia terenowe w pobliskim lesie,
• Ognisko integracyjne z pieczeniem kiełbasek i zabawami na świeżym powietrzu.
Uczniowie zapoznali się z florą i fauną najbliższej okolicy poprzez bezpośrednią obserwację przyrody. Obserwowali zmiany jakie zachodzą u roślin w okresie jesiennym. Poprzez obcowanie z przyrodą uczniowie stają się wrażliwi na piękno przyrody z którą pogłębiają więzi emocjonalne.
2. Ojcowski Park Narodowy (październik). Uczniowie poznali formy ochrony przyrody, jakimi są parki narodowe, osobliwości przyrodnicze Ojcowskiego Parku Narodowego oraz zapoznali się z historią i celem założenia Ojcowskiego Parku Narodowego. Uczniowie, na koniec wycieczki, w rozmowie z opiekunami stwierdzili, a ochrona środowiska naturalnego jest konieczna.
3. Międzynarodowe Miasteczko Edukacji Ekologicznej w Rogoźniku (listopad). Tematem przewodnim wizyty w tym ośrodku była „Woda źródłem życia; problem zanieczyszczenia wód”. Podczas tego wyjazdu uczniowie poznali i potrafili dostrzegać w terenie procesy degradacji, rekultywacji i zagospodarowania środowiska przyrodniczego; określili własną postawę wobec zagrożeń przyrody. Uczniowie nauczyli się przeprowadzać różnorodne ćwiczenia terenowe (np. pomiar zanieczyszczenia wody) oraz laboratoryjne, poznali obsługę sprzętu terenowego.
4. Zimowe zajęcia terenowe w lesie połączone z kuligiem. (styczeń). Uczniowie poznali rośliny i zwierzęta żyjące w lesie, budowę warstwową lasu oraz obserwowali zmiany, jakie zachodzą u roślin w okresie zimowym. Mieli okazję uczestniczenia w aktywnych formach spędzania czasu wolnego – kulig oraz pieczenie kiełbasek przy ognisku.
5. Akcja ekologiczna na terenie szkoły. W lutym i marcu przeprowadziliśmy akcję ekologiczną na terenie szkoły. Dodatkowe zadania z inicjatywą którego wyszli uczniowie. Konkurs na Ekorobota wykonanego z odpadów oraz zbiórka puszek. Zaangażowanie uczniów w akcję pozwala stwierdzić, że uczniowie są pozytywnie nastawieni do ekologii i ochrony środowiska. Rozwija się u nich świadomość ekologiczna i widzą potrzebę ochrony przyrody i jej respektowania.
6. Trasa rowerowa wokół zbiornika Pogoria IV. Wycieczka na rowerach oraz rolkach, która uświadomiła uczniom jak ważna jest rekultywacja terenów pogórniczych, zwłaszcza u nas na terenie śląska. Zbiornik Pogoria IV powstał po zalaniu kopalni piasku. Uczniowie mieli okazję obcować z przyrodą, aktywnie spędzać czas. Wycieczka ta odbyła się zamiast wyjazdu do rezerwatu przyrody: „Góra Chełm” i „Smoleń”. Ta wycieczka również pokazała uczniom konieczność ochrony środowiska naturalnego, ale jednocześnie propagowała zdrowy styl życia poprzez aktywne formy spędzania czasu wolnego.
7. Oczyszczalnia ścieków w Siewierzu. Uczniowie poznali sposoby ochrony wód przed zanieczyszczeniami oraz technologię biologicznego oczyszczania ścieków. Mieli możliwość poznania sposobów analizy laboratoryjnej ścieków oczyszczonych oraz wód powierzchniowych poniżej i powyżej wylotu ścieków już oczyszczonych do odbiornika. Dzięki tej wycieczce uczniowie przekonali się o konieczności ochrony środowiska naturalnego, jak również o konieczności oszczędnego gospodarowania zasobami wodnymi.
8. Ścieżka ekologiczna w Siewierzu, rzeka Czarna Przemsza. Uczestnicy zapoznali się z regulaminem ścieżki ekologicznej, zdobyli nowe wiadomości na temat rzeki Czarnej Przemszy oraz związanej z nią flory i fauny, dokonali pomiarów laboratoryjnych (pH gleby oraz wody w rzece).
9. Pustynia Błędowska. Wycieczka ta z powodu ciągłych opadów deszczu a następnie powodzi nie odbyła się.

Podczas wszystkich wyjazdów uczniowie dokonywali samodzielnych obserwacji przyrody, dostrzegali piękno środowiska naturalnego, a przez to pogłębiali więzi emocjonalne z przyrodą. Uczestnicy odczuwali potrzebę kontaktu z naturą oraz mieli świadomość przynależności do niej, mieli również możliwość integracji w grupie. Podczas wyjazdów i wyjść uczniowie przestrzegali zasad właściwego zachowania. Po każdej wycieczce uczniowie spotykali się wspólnie by podzielić się wrażeniami i napisać sprawozdanie z wycieczki. Po zakończeniu innowacji każdy uczestnik oraz jego rodzic wypełnił ankietę ewaluacyjną.
Badaniu poddano 20 uczniów oraz 18 rodziców. W wyniku analizy ankiet można stwierdzić, że sposób prowadzenia innowacji oraz forma wycieczek spotkały się z dużą akceptacją. Uczniowie wypowiadali się również jednogłośnie, że podczas realizacji innowacji było wiele okazji na zdobycie wiedzy i zawarcie nowych znajomości. Uczniowie w 100% stwierdzają, że należy dbać o środowisko, gdyż ludzie nie dbają wystarczająco o nie. Uczniowie są świadomi tego jak dorośli traktują przyrodę - 75% uczniów stwierdza, że ludzie raczej nie szanują środowiska. Udział w innowacji pomógł im uświadomić sobie, jak należy dbać o środowisko i co mogą zrobić dla przyrody. Potrafią również wytłumaczyć innym swoje stanowisko i przekonać ich do zmiany stosunku wobec przyrody. 90% uczniów przyznaje, ze wiedza zdobyta podczas zajęć przydaje im się w codziennym, życiu. Teraz zwracają większą uwagę na to co robią, by nie szkodzić przyrodzie, ale również obserwują innych ludzi. W wyniku badania rodziców można stwierdzić, iż są również zadowoleni z udziału swoich dzieci w tej innowacji. Jednogłośnie wypowiedzieli się, że realizacja innowacji była zgodna z założeniami i celami. Program był bardzo interesujący, a ich dzieci chętnie uczestniczyli w zajęciach.

Mocne i słabe strony innowacji:
Mocne strony programu innowacji:
• Różnorodne i ciekawe metody pracy z uczniami,
• Możliwość dokonywania obserwacji i eksperymentów bezpośrednio w przyrodzie,
• Duży nacisk na podniesienie świadomości ekologicznej uczniów oraz uwrażliwienie ich na piękno i potrzeby przyrody,
• Integrowanie uczniów dwóch szkół Zespołu Szkół w Siewierzu i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wojkowicach Kościelnych
• Wdrażanie uczniów do redagowania sprawozdań i artykułów,
• Kształtowanie nawyków proekologicznych w życiu codziennym.
Słabe strony programu innowacji: Pogoda - nie sprzyjająca aura - ciągłe opady deszczu i powodzie w okresie wiosennym była przyczyną zmian terminów wycieczek.
Wnioski:
Program innowacji pedagogicznej pod hasłem „Akademia Ekologiczna” został zrealizowany. Uczniowie wnioskują o podobne proekologiczne zajęcia w przyszłym roku szkolnym. Innowacja ta może być realizowana w kolejnym roku szkolnym.